مردم با ثمرات وقف آشنايي ندارند

مديريت آستان مقدس امامزاده جعفر(ع) يزد گفت: مردم با ثمرات وقف و نتايجي كه حاصل از این سنت حسنه است، آشنايي ندارند و آن را احساس نمي‌كنند.

سيد ابوالحسن آيت‌الهي با اشاره به تصویب طرح جامع توسعه آستان مقدس امامزاده جعفر(ع) افزود: بايد اماكن متبركه زيارتي را از بعد فرهنگي تقويت كنيم به گونه‌اي كه جاذبه‌هاي فرهنگي هنري به صورت مطلوب در آن نمايان شود.

وي اظهار داشت: بر همين اساس و در راستاي اهدافي كه براي آستان مقدس امامزاده جعفر در نظر گرفته شده است طرح جامع توسعه اين مكان به تصويب رسيد و به زودی شاهد تغییرات مطلوبی در این زمینه خواهیم بود.

وي قرار داشتن اين مكان در مركز شهر را مثبت ارزيابي نموده و گفت: با اين حال مشكلات و موانعي بر سر راه توسعه امامزاده جعفر وجود دارد كه همت نهادهاي مختلف را مي‌طلبد.

آيت‌الهي در ادامه وسعت كنوني آستان مقدس را حدود يك و يكدهم هكتار اعلام كرد و اذعان داشت: در طرح جامع توسعه اين مكان مساحتي حدود 5 هزار هكتار به آن اضافه خواهد شد.

وي از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای امامزاده را ايجاد پاركينگ بر شمرد و تصريح كرد: 14000 متر مربع پاركينگ طبقاتي براي اين مكان در نظر گرفته شده است.

وي همچنين از ايجاد واحدهاي تجاري توسط مسجد اعظم، ايجاد سالن آمفي‌تئاتر، نمايشگاه دائمي در راستاي اجراي امور فرهنگي آستان امامزاده جعفر خبر داد.

وي با اشاره به توسعه موزه گنجينه اسناد و نسخ خطي موقوفه اين آستان افزود: موزه جديد با شرايطي بسيار مناسب و فضايي بزرگتر از اكنون و كتابخانه‌‌اي براي مطالعه در حال احداث است كه مراحل پاياني كار را مي‌گذراند.

وي در پايان يادآور شد با اجراي كامل طرح جامع توسعه بسياري از مشكلات و مسائل در اين راستا رفع خواهد شد و با پتانسيل بالاي اين مكان شاهد اقدامات بزرگ فرهنگي خواهيم بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا